برنامه ریزی و برگزاری رویداد در اصفهان

برنامه ریزی و برگزاری رویداد در اصفهان

بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کارها در هنگام رویداد مهم در بیزینس خودشان میخواهند یک سمینار یا جلسه را با اهداف مختلفی برگزار کنند. یک برگزاری رویداد نیازمند برنامه ریزی و سناریوهای از پیش برنامه ریزی شده است زیرا تمام تدارکات و جزئیات باید با برنامه انجام شده تا برگزار کنندگان دچار مشکل این شده و بتوانند به هدف خود دست پیدا کنند. رویداد ها از لحاظ اندازه پیچیدگی و هدف با یکدیگر تفاوت دارند اما به طور کلی برنامه ریزی برای آن از یک روش استفاده می‌شود. اصفهان نیز یکی از شهرهای است که دارای جمعیت مناسب و سالن ها و تالارهای مناسب برگزاری رویداد می باشد. از این رو در طی این مقاله می‌خواهیم به برنامه ریزی و برگزاری رویداد در اصفهان بپردازیم

برگزاری ایونت در اصفهان

ایونت یا همان رویداد به معنای پیش آمد و اتفاقی است که از پیش برای آن برنامه ریزی کرد و قرار است افرادی را برای بازدید و مشارکت در آن دعوت کنیم. برگزاری ایونت می تواند برای جلب نظر مشتریان جدید ارائه و عرضه محصول یا ارائه سری جدید از آن استفاده کرد البته یک ایونت یا رویداد شامل کنفرانس برای مدیران مرتبط مهمانی برای بهترین مشتریان و جذب مشتریان جدید باشد. اصفهان یکی از شهرهای است که جمعیت زیادی دارد و کسب و کار ها و صنعت های زیادی در اصفهان در حال گسترش هستند. برگزاری ایونت ها در اصفهان همواره یکی از چالش‌های صاحبان و مدیران کسب و کار ساکن این شهر بوده است. زیرا فرایند برنامه ریزی آن دارای مشکلات و موانع خاص خود می باشد به طور مثال مراحلی از جمله بازاریابی هماهنگی با حامیان تعیین محل برگزاری ساخت نام تجاری ساخت وب سایت و موارد دیگر تخصص و مهارت لازم را می طلبد. از این رو باید برای برگزاری ایونت در اصفهان برنامه ریزی لازم را انجام داد تا بتوان آن را به نحو احسن برگزار نمود.

برگزاری ایونت و رویداد شامل چه تجمعاتی میشود؟

همانطور که گفته شد ایونت به معنای رویداد میباشد. برگزاری ایونت در اصفهان یک شاخه اصلی از فعالیت های فروش است که میتوان زیر شاخه هایی برای آن در نظر گرفت. این زیر شاخه ها میتواند شامل موارد زیر باشد:

  • همایشها
  • کنسرتها
  • نمایشگاههای فصلی کالا
  • اسپانسرینگ مسابقات
  • اسپانسرینگ فیلمها و رویدادهای هنری
  • فروش محصولات دسته جمعی
  • اجرای ایونت و پروموشن
  • برگزاری ایونت همراه سمپلینگ و پروموشن
  • اجرای ایونت و سمپلینگ
  • اجرای ایونت همراه با اسپانسرینگ
  • رویدادهای نمایشگاهی در اصفهان

تشریفات برگزاری رویداد و ایونت در اصفهان

جالب است بدانید که برگزاری رویداد در اصفهان تشریفات متفاوتی به نسبت سایر شهرها دارد. به عنوان مثال پذیرایی با میوه در اصفهان مرسوم بوده و در پکیج پذیرایی وجود دارد.
شما در برگزاری رویدادها در اصفهان، ۴ موضوع مهم برای رسیدگی دارید:

  • پذیرایی
  • ورود و خروج
  • گیت راهنمایی
  • برنامه ریزی دقیق با دقت 45 ثانیه ای

چرا انتخاب یک سالن خوب مهم است؟

همواره توجه داشته باشید که سالن رویداد اصفهان اولین چیزی است که در نظر مشتری یا شرکت کنندگان رویداد ثبت میشود اگر یک سالن همایش اصفهان خوب رزرو کرده باشید قطعاً یک تصویر مناسب از بیزینس یا شخص خودتان در ذهن مشتری ایجاد کرده اید. سالن ها یا تالار های مناسب ایونت باید دارای امکانات مناسب تهویه هوای مطبوع و تعداد صندلی های کافی باشد تا هنگام برگزاری رویداد ها با مشکل مواجه نشوید.
پیشنهاد ما تالار شریعتی اصفهان است این تالار در نزدیکی ایستگاه مترو قرار داشته و از امکانات مناسب برای برگزاری هرگونه همایش جلسه یا پروموشن یا رویداد های نمایشگاهی در اصفهان برخوردار است تعداد صندلی های این تالار نیز به تعداد ۴۰۰تا رسیده که در حالت سینمایی قرار دارد صندلی های سینمایی برای برگزاری رویدادها در اصفهان بهترین گزینه ها می باشد.

گام های برنامه ریزی رویداد در اصفهان

1. مشخص کردن هدف

در ابتدا باید هدف خود را از برگزاری رویداد در اصفهان مشخص کنید. تعیین هدف به شما کمک میکند مخاطبان را راحت‌تر شناسایی کنید و با داشتن هدفی دقیق و حساب شده برای یافتن حامی مالی یا اسپانسر اقدام کنید.

2. بودجه بندی و اسپانسر

توصیه میکنیم هر چیزی که را در هنگام برگزاری ایونت در اصفهان لازم دارید را یادداشت کرده و قیمت آن را استعلام کنید. سپس نوبت به یافتن حامی مالی و اسپانسر می‌رسد.

3. دعوت از مخاطبین

همانطور که در قسمت تعیین هدف اشاره شد، تعیین هدف به ما کمک می‌کند تا مخاطبین را شناسایی کرده و بدانیم از چه قشر جامعه و چه سن و جنسیتی دارند. اکنون میتوان راه های ارتباطی را شناسایی کرد تا به راحتی به روی آنها مانور داد.

4. زمانبندی برگزاری

زمانبندی به معنای انتخاب زمانی است که مخاطبین و شرکت کنندگان بتوانند در مراسم حضور داشته باشند. اغلب روزهای پایان هفته و تعطیلات بازخورد بهتری دارد. البته زمانبندی به گروه هدف مخاطبین شما بستگی دارد.

5. مکان برگزاری

برای انتخاب یک مکان برای برگزاری ایونت در اصفهان باید به مواردی از جمله موقعیت جغرافیایی ، جای پارک برای شرکت کنندگان، حداکثر تعداد نفرات و صندلی ها، دکوراسیون و امکانات رفاهی سالن توجه کرد.

6. بازاریابی و اطلاع رسانی

اگر رویداد شما به صورت عمومی است شبکه های اجتماعی بهترین ابزار تبلیغات و پروموت رویدادها است. اما در صورت خصوصی بودن میتوان از نامه یا ایمیل استفاده کرد که جنبه رسمی تری دارا میباشد.

7. پذیرایی و موسیقی

در تمامی مناسبت ها به ویژه پذیرایی ها از مهمانان همراه با موسیقی اشاره کرد. موزیک ملایم و با توجه به محیط می تواند حس صمیمیت بین مخاطب را افزایش دهد.

8. دعوت از مهمانان ویژه

با دعوت از افراد مشهور و محبوب مانند افراد مشهور، بازیگران، ورزشکاران، وبلاگ نویسان، مدیران برجسته و … می توانید خود را قدرتمندتر معرفی کنید.

9. ارائه نمونه یا سمپل

در طول مراسم و یا در پایان مراسم میتوانید نمونه کار یا هدایایی بدهید.

10. نظرسنجی

در پایان مراسم می توانیم با نظرسنجی از مهمانان به نقاط قوت و ضعف خود پی ببریم و از این طریق تعامل خوبی بین مجری و مشتری برقرار کنیم.

11. تشکر

تشکر از همه کسانی که ما را یاری کردند و تشکر از شرکت کنندگان در مراسم نشان از ادب و اخلاص است.

12. ساخت کلیپ و عکاسی

با گرفتن عکس و فیلم و ساخت کلیپ از مراسم میتوانید نمونه ای از کار خود را ثبت کنید و با انتشار آن بازدید کننده را جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های وابسته